| Pe înțelesul tuturor

6 Octombrie 2012

Cum să câştigi proiecte pe Elance – Partea 1: Profilul

profilul-meu-pe-elanceDacă ai ajuns aici înseamnă că ştii ce presupune freelancing-ul, ştii care sunt riscurile, şi că speri să faci bani din asta, doar că încă nu prea ţi-a mers bine. Ştii că trebuie să munceşti mult, că rezultatele nu sunt garantate şi că e foarte greu să întri în comunitatea activă a unui site ca Elance.com, RentACoder şi restul de genul. Dacă nu eşti conştient de lucrurile astea, e timpul să părăseşti această pagină.

Nu este un tutorial despre cum să foloseşti siteul, e doar o listă de sfaturi ce îţi vor creşte considerabil raportul de joburi câştigate.

Elance for the win?

Numărul de proiecte postate pe zi este impresionant, sistemul foarte serios de management al banilor şi numărul relativ încă mic de provederi m-a făcut să aleg Elance.

Activez pe Elance.com de peste 3 ani de zile, ce e drept cu ceva pauze de câteva luni din când în când cauzate de alte proiecte mai mari. Având în vedere câştigurile de peste $12.000, undeva la 140 de licitaţii câştigate şi duse la bun sfârşit, feedback-ul de fix 5 stele şi un repeat-rate de 45%, sper să consideraţi sfaturile mele ca fiind pertinente şi demne de luat în seamă.

În prima parte vreau să vorbesc despre primii paşi ce trebuiesc făcuţi pentru a avea vreo şansă în faţa clienţilor, şi anume construirea unui profil puternic pentru un începător pe Elance.

Tagline

Alege un tagline care denotă cel mai bine cu ce te ocupi, ce ştii să faci. Ştii cel mai bine PSD to XHTML, atunci asta treci acolo. Nu trece vreun motto sau orice altceva care în ochii clientului nu are nicio valoare cu privire la ce caută el. Ţine cont că angajatorul la prima vedere are Titlul, Tagline si primele 2 rânduri din descriere.

Poza de profil

Dacă ai un cont de Individual, pune o poză reală cu tine, în care apari decent, eventual doar de la bust în sus, sau pentru Company, doar logo-ul. Pozele cu tine în oraş cu o bere în mână nu dă bine, nici una în care apari tot, că nu te vede la faţă. Clientul vrea să vadă o persoană reală, şi vrea să asocieze numele cu o faţă. Nici poza de buletin să ştii că nu e bine de pus.

Descrierea

Primele 2 rânduri din descriere le va vedea oricine, fără să intre pe profil. Aceste 2 rânduri trebuie să spune cât mai multe despre tine şi despre ce ştii să faci. Nu băga texte de manual, vrăjeli din cărţile de marketing, cu fraze complicate. Nu le va citi nimeni, poate doar primele cuvinte. Toată lumea este sătulă de texte generice, mereu la fel, şi lungi şi plictisitoare.

Spune doar cine eşti (programator, designer) şi ce ştii să faci cel mai bine. Nu trece ceva ce nu ştii să faci foarte bine în descriere. Eventual explică şi pe scurt cât ai lucrat, ce ai făcut şi pe unde. Clientul vrea să citească puţin şi să-şi facă repede o idee dacă eşti potrivit pentru job. Ţine minte principiul KISS: keep it simple stupid.

Preţul minim

Ţine cont că locuieşti în România şi nu cere doar $5 pe oră. Atât cer indienii, pakistanezii. Eu mă situez între americani şi indieni. De început de exemplu un preţ de $10-$15 este cel mai potrivit pentru un programator. Gândeşte-te că trebuie să te angajeze americani de exemplu (la care ora de programare e peste $50) şi trebuie să le convină preţul tău, dar şi că trebuie să fii peste indieni pentru că oferi servicii mult mai calitative.

Portofoliu

Trece în portofoliu doar ce poate fi verificat de către client (un site care încă e online), şi doar dacă e relevant la serviciile pe care vrei tu să le prestezi. Dacă vrei să faci WordPress, nu va avea nicio valoare un site făcut în Joomla.

Skills

Fă toate testele posibile care au relevanţă. Aceeşi regulă ca şi la Portofoliu.

Tratează testele cu maxim de seriozitate, pentru ca poţi să le repeţi abia peste 14 zile. Trece doar skill-urile testate, nu pune de la tine skill-uri notate manual. Mai bine mai aştepţi 14 zile dacă nu ai obţinut o notă bună.

Ortografia

FĂRĂ greşeli de gramatică, fără greşeli de ortografie. Verifică ce ai scris de 10 ori, dacă nu stai foarte bine cu limbă engleză foloseşte un dicţionar, google translate, orice. Mai bine să fii sigur decât să-ţi pară rău.

Concluzia

După ce consideri că ai terminat, testează-ţi profilul. Efectiv, deconectează-te de pe Elance, chiar şi de la calculator pentru câteva ore. Apoi intră pe Elance la căutare provideri, şi caută efectiv numele tău. Vezi cum arată în rezultatele unei căutari. Apoi intră pe pagina de profil, uitete per ansamblu cum arată, citeşte descrierea. Dacă te plictiseşti şi tu şi nu vrei termina de citit, 100% sigur nu va termina nici clientul, deci e timpul să revizuieşti.

Uităte pe lista de skills, peste portofoliu, şi punete în locul angajatorului. Îţi place ce vezi?

Acum profilul ar trebui să fie pregătit, profil care poate nu îţi va aduce mulţi clienţi, dar cu siguranţă nu îi va îndepărta.

Comming soon

În partea a 2-a o să explic modalitatea mea de a alege clienţi şi a depune biduri, care m-a dus chiar şi la un job acceptance rate de 80%.

, ,

RSS Feed

No comments yet.

Ai o parere?

«

»

Caută!

Copyright © ITinfo.ro
Home  |  Despre  |  Contact
Sugestii? contact at ITinfo punct ro