| Pe înțelesul tuturor

21 Octombrie 2012

Cum să câştigi proiecte pe Elance – Partea 2: Alegerea joburilor

Aici este Partea 1.

Ca şi freelancer pe Elance.com, dar mai ales ca începător, după ce ţi-ai pus la punct profilul este timpul să treci la treabă şi să începi să pui biduri la joburi. Este foarte important să ştii să alegi joburile la care ai cele mai mari şanse de a fi ales. Nu este uşor, nici măcar greu, este foarte greu, vă spun din experienţa proprie şi din ce am observat la prietenii care au încercat.

Pe scurt trebuie să alegi joburi pe care le poţi duce la bun sfârşit în timp record, pe care le poţi face perfect, lucruri ce îţi vor aduce acel feedback pozitiv de care ai mare nevoie. Trebuie să ţii minte că la început nu te va interesa să faci bani, ci să aduni multe feedbackuri pozitive care te vor ajuta mai târziu la câştigarea unor joburi mai mari.

Filtrarea în mare

Având în vedere ca numărul de biduri disponibile este mic şi că bidurile aditionale costă, este esenţial să alegi pentru plasarea de biduri doar joburi la care ai mari şanse de a le câştiga. Ca să nu pierzi timp aiurea din start prin paginile de rezultatea cu joburi, sunt 2 filtre absolute obligatorii: categoria şi statusul financiar al angajatorului.

Dacă de exemplu eşti programator, e clar că nu vrei să vezi şi joburi ce ţin de design, sau copywriting, sau marketing. Deci vei vrea să bifezi categoria în care activezi.

Pentru a evita orice problemă viitoare legată de plăţile din partea clientului, cel mai bine bifezi şi opţiunea “Payment Verified”. Asta îţi garantează că angajatorul dispune de bani, sau cel puţin de o modalitate de plată.

Skimming

Cu marea listă în faţă, mai facem încă o filtrare şi alegem potenţialele joburi după titlu şi scurta descriere vizibilă (2 rânduri). Dacă pare a fi din start ceva ce poţi face, şi se întrevede o descriere amănunţită şi nu doar ceva de genul: “am nevoie de nişte modificări.”, atunci e de preferat să deschis jobul întrun tab al browserului separat şi să continui căutarea.

Dacă descrierea este foarte generală, şi nu se întelege exact ce trebuie făcut, e mai bine să spui pas.

Analiza jobului

Luând fiecare job în parte, trebuie analizat din câteva puncte de vedere dacă să pui un bid sau nu.

Cum spuneam şi mai sus, descrierea trebuie să fie destul de detaliată, să reiasă că angajatorul ştie ce vrea. Dacă el nu ştie ce vrea, tu nu ai cum să ştii 100% că poţi face ce vrea el.

Dacă la jobul respectiv sunt deja peste 20 de biduri, şi mai ales cele 3 featured, şansele de a fi ales scad vertiginos, deci nu are rost să iroseşti 1 connect. Dacă sunt biduri respinse, analizeazăle să nu fie cumva propruneri venite din parte unor useri asemănători ţie (începători de exemplu). În acest caz e destul de clar că nu vrea începători pe Elance.com.

O condiţie destul de importantă este bugetul angajatorului. Dacă el a stabilit un buget de maxim $100 şi crezi că ţie ţi-ar lua să zicem 15 ore la un tarif de $10 pe oră, atunci e clar că nu rentează. Dacă sumele sunt apropiate, atunci un compromis nu strică.

Analiza clientului

Aşa eu am ajuns să stabilesc o nouă regulă de alegerea a angajatorului, după ţară. Unui client din SUA, Canada, Australia, Europa de Vest, nu i se va părea mult $10/oră, şi chiar asta caută. Pe când unui client din India sau Asia în general (unde preţurile sunt de $5 de exemplu) i se va părea exagerat. Aşa că întotdeauna am preferat clienţi din tările mai sus menţionate.

 

Sunt de preferat clienţii care nu sunt nici ei la primul job. În primul rând pentru că ai şansa să observi feedbackurile lăsate altor freelanceri.

Un client care spune în feedback că totul a fost excepţional, dar acordă doar 3-4 stele, e de evitat.

În al doilea rând, ai şanse să fi avut deja experienţe cu freelanceri din Asia care în marea lor majoritate oferă servicii slabe calitativ, şi vor vrea ceva diferit.

Ţine minte că nu ai connecturi infinite, şi trebuie să ai grijă să le foloseşti cum trebuie. Nu alege un job al cărui client are un job award rate sub 50% pentru că există şansa să nu acorde proiectul nimănui. Aceeaşi regulă se aplică şi celor care au cumpărat 5 proiecte, finalizate, dar au lăsat doar 2 feedbackuri de exemplu.

Concluzia

Acum probabil din 100 de joburi din rezultatele afişate ai rămas cu vreo 3-4 maxim. Asta e bine, ţi-ai crescut şansele considerabil. Nu te grăbi niciodată să pui un bid la un job care nu ţi se potriveşte, ai răbdare, joburile potrivite vor veni. 2 zile de aşteptare pot face diferenţa între succes şi eşec.

Comming soon

În partea a 3-a o să explic ce trebuie să conţină textul unui bid şi cum trebuie să comunici cu clientul după acordarea unui job.

, , , ,

RSS Feed

No comments yet.

Ai o parere?

«

»

Caută!

Copyright © ITinfo.ro
Home  |  Despre  |  Contact
Sugestii? contact at ITinfo punct ro